تب فوتبال

تب فوتبال - چگونه جهان عرب بازی زیبا را مانند قبل در آغوش می کشد

از زمان ظهور آن در فرهنگ جهانی، فوتبال نه تنها به یک پدیده ورزشی، بلکه به یک شور واقعی تبدیل شده است که مردم را در سراسر کره زمین متحد می کند. و اگر در جایی این ورزش قدرت و اهمیت خاصی پیدا کرده است، قطعا کشورهای جهان عرب هستند. امروز ما به دنیای هیجان‌انگیز تب فوتبال شیرجه می‌زنیم تا بررسی کنیم که چگونه جهان عرب این بازی زیبا را با اشتیاق و اشتیاق که قبلاً دیده نشده است، پذیرفته است، همانطور که melbet هر طرفدار را در دنیای پیش‌بینی ورزش غرق می‌کند.

اولتراها

هواداران فوق‌العاده در فوتبال شاید پر سر و صداترین و قابل مشاهده‌ترین پایگاه هواداران در تمام ورزش‌ها باشد - اولین بار در ایتالیا و جنوب اروپا ظاهر شد اما اکنون در سراسر جهان یافت می‌شود. هدف از رفتار تهاجمی آنها ترساندن تیم های رقیب و تشویق بازیکنان خود به سمت پیروزی است.

اولتراها اغلب به عنوان هولیگان های خشن معرفی می شوند. با این حال، آنها بسیار بیشتر از این هستند. اولتراها یک پدیده اجتماعی است که به طور فزاینده ای سیاسی شده است که می توان آن را در ابعاد مختلف آنها به بهترین وجه درک کرد - مقاومت در برابر استبداد و راه های جدید برای همبستگی اجتماعی هر دو عاملی هستند که باید هنگام نگاه کردن به آنها به عنوان یک موجودیت کلی مورد توجه قرار گیرند.

استثنائات کمی وجود دارد، اما اکثر اولتراها در MENA معمولاً از یک برنامه سیاسی چپ حمایت می کنند. در مصر، «اهلی اولترا» در سال 1952 برای اعتراض به دیکتاتوری دیرینه (الزطمه 2013) تأسیس شد، قبل از اینکه نقش مهمی در انقلاب سال 2011 ایفا کند که رئیس جمهور سعدی قذافی را برکنار کرد.

ترکیه نیز شاهد بوده است که یک گروه افراطی به رهبری یکی از اعضای سابق حزب کمونیست - کارسی از بشیکتاش - به یک سازمان مردمی کلیدی تبدیل شده است که به سازماندهی تظاهرات گسترده علیه تلاش‌های دولت برای محدود کردن سخنرانی و تجمع کمک کرده است (Kursad Ertugrul 2022). . پس از محرومیت از حمایت از تیم مردان PSG، این اولتراها پشت سر تیم فوتبال زنانه PSG به عنوان مدافعان سرسخت در حمایت از آنها به عنوان یک تیم متحد شدند.

آغوش استبداد

تب فوتبالی که سراسر خاورمیانه را فرا گرفته است، گواه روندهای جهانی است که سیاست و جامعه را بازتعریف می کنند، از جمله پوپولیسم دست راستی که با اقتدارگرایی و ضدیت با قدرت معاشقه می کند - چیزی که در نظرسنجی نشان می دهد که بیش از چهار نفر از هر ده پاسخ دهندگان آمریکایی از آن حمایت می کنند. اگر فرصتی به او داده شود، حداقل 24 ساعت مستبد.

اما این گروه به دور از همگنی است. بلکه متشکل از مردان، سفیدپوستان آمریکایی و کسانی است که مدرک دانشگاهی ندارند و تمایل به دشمنی با تنوع دارند. علاوه بر این، این یافته به این معنا نیست که مردم دیکتاتوری را بر دموکراسی ترجیح می دهند. بلکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان خودکامگی را با صدای بلند کافی برای سوء استفاده از ترس و ناامنی رای دهندگان فعال کرد - به همین دلیل است که جوانان باید با دموکراسی درگیر شوند!

ظهور گروه های اسلام گرا

فوتبال زمانی عرصه ای برای بیان آزادانه هویت بود. اما امروزه توسط گروه های مذهبی محافظه کار که ورزش و فرهنگ تماشاگران آن را اسلامی کرده اند، تصرف شده است. این تغییرات توسط کشورهای نفت خیز عرب خلیج فارس انجام می شود که توانایی های بالقوه قدرت نرم فوتبال را تشخیص می دهند - از مسابقات برای نمایش تصویر خود در صحنه بین المللی و در عین حال بهره مندی از مزایای اقتصادی و امنیتی از چنین مسابقاتی استفاده می کنند.

موفقیت عربستان سعودی، قطر و مراکش در جام جهانی، زندگی سیاسی اعراب را متحول کرده است و توجه را از رژیم‌های خودکامه و سیاست‌های ظالمانه آنها که اخیراً افزایش یافته است - به ویژه تلاش‌ها برای محدود کردن آزادی بیان و انجمن‌ها، جلب کرده است.

پس از پیروزی غیرمنتظره عربستان در برابر آرژانتین و صعود غیرمنتظره مراکش به نیمه نهایی، اعراب از سراسر منطقه خود و جوامع مهاجر اروپایی با هم جشن گرفتند. با این حال تنش بر سر مسائل منطقه ای این جشن ها را کاهش داد.

بازیکنان مراکش که پرچم فلسطین را پس از کوبیدن اسپانیا به اهتزاز درآوردند، الهام بخش هواداران صحرای غربی و فلسطین شدند که مدت هاست از سوی دولت های عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده اند، احساس رها شده اند. چنین رویدادهایی نشان می‌دهد که چگونه ناسیونالیسم مدرن عرب، که پس از قرن‌ها کنترل اروپا و عثمانی در این منطقه پدیدار شد، بعد سیاسی آشکاری دارد.

آینده بازی

از آنجایی که دیجیتالی شدن رسانه های ورزشی را فرا می گیرد، پوشش ورزشی بیش از پیش تخصصی تر و بر محتوا متمرکز شده است. به لطف نوآوری هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین با دوربین 4 بعدی، طرفداران ورزش اکنون به اقدامات بی سابقه ای دسترسی خواهند داشت که با استفاده از دوربین های خود محتوا تولید می کنند تا دیدگاه فردی خود از یک بازی را برای مخاطبان گسترده پخش کنند.

هواداران عرب جاه طلبی های ملی گرایانه خود را با غرور تازه نشان می دهند. هنگامی که مراکش پس از شکست دادن اسپانیا پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد، بسیاری از اعراب پاسخ مثبت دادند و این به عنوان یادآوری بود که ناسیونالیسم مدرن عرب - که با پایان استعمار شروع به توسعه کرد - فقط کاری نبود که نخبگان انجام دادند، بلکه بر جوامع در کل تأثیر گذاشت.

جام جهانی همچنین به عنوان یک پلت فرم برای برجسته کردن رقابت قدرت منطقه ای در میان پادشاهی های عرب خلیج فارس عمل کرده است. عربستان سعودی

کوشید تا با آزادسازی سیاست اجتماعی و تلطیف وجهه سختگیرانه آن، مخاطبان داخلی را جذب کند. در عین حال با تقویت روابط با آمریکا به عنوان یک بیمه نامه در برابر ایران، حضور منطقه ای را افزایش داد.

قطر برای اجتناب از منزوی شدن سخت مبارزه کرده است. صنعت گاز طبیعی مایع در حال ظهور این کشور به آن اجازه داده است تا با امارات متحده عربی همگام شود، در حالی که یمن هنوز درگیر درگیری است. در حالی که همه کشورهای خلیج فارس همچنان درگیر رقابت شدید اقتصادی و جوکی برای کسب موقعیت در سطح بین‌المللی هستند، فوتبال تا حدودی مهلت می‌دهد.